Gövde kısmı çelik ve kaynak birleşimi ile dayanıklı yapıdadır. Statorun sac paketi yüksek kaliteli bir silisli çelik sacdan yapılmıştır. Çıkık kutuplu rotolar yaklaşık %150 aşırı hıza dayanacak şekilde üretilmiştir. Bir adet soğutma fanı vardı bu fanlar dökme alüminyumdur. İçerisinde bulunan yatak muhafazası dökme demirden yapılmıştır.Arka ve ön taşıyıcı plakalar ise demir plakalar ve kaynaktan oluşmuştur.
Stator (Endüvi)
Alternatörün içerisinde bulunan statora endüvi denilmektedir.Gerilimin meydana geldiği yerdir. Endüvi bölümü silisli sac paketlerinden meydana gelmiş ve iç kısımlarına sargıların yerleşmesi için yerler yapılmıştır. Alternatörlerde endüvi kısmında yapılmıştır. Bu sebeple endüvide bulunan büyük akım ve gerilim fırçaları bir bilezik yardımıyla dış devreye alınmalarına pahalı ve zahmetli olur. Ayrıca bu durum alternatörün devrini ve verimini çok düşürür.
Endüvinin Duran kısımda Yapılmasının Faydaları;
1.Endüvi sargılarında indekslenen gelirim dış devreye bilezikler ve fırça olmaksızın alınabilirler.
2. Duran kısımda bulunan sarfıların izole işlemi ve sarılması daha kolay olur.
3. Durun kısımda bulunan sargıların merkezkaç kuvveti etkisiyle yerlerinden fırlamaları söz konusu bile olamaz.
4.Duran kısımda bulunan sargılar rahatlıkla soğutulabilir.
Stator (Endüvi)
Alternatörün içerisinde bulunan statora endüvi denilmektedir.Gerilimin meydana geldiği yerdir. Endüvi bölümü silisli sac paketlerinden meydana gelmiş ve iç kısımlarına sargıların yerleşmesi için yerler yapılmıştır. Alternatörlerde endüvi kısmında yapılmıştır. Bu sebeple endüvide bulunan büyük akım ve gerilim fırçaları bir bilezik yardımıyla dış devreye alınmalarına pahalı ve zahmetli olur. Ayrıca bu durum alternatörün devrini ve verimini çok düşürür.
Endüvinin Duran kısımda Yapılmasının Faydaları;
1.Endüvi sargılarında indekslenen gelirim dış devreye bilezikler ve fırça olmaksızın alınabilirler.
2. Duran kısımda bulunan sarfıların izole işlemi ve sarılması daha kolay olur.
3. Durun kısımda bulunan sargıların merkezkaç kuvveti etkisiyle yerlerinden fırlamaları söz konusu bile olamaz.
4.Duran kısımda bulunan sargılar rahatlıkla soğutulabilir.
Resme Tıklayarak Daha Büyük Görebilirsiniz.
Endüktör (Kutuplar)
Alternatörünlerin
en önemli kısımlarından biriside endüktör kısımlarıdır. Endüktörün içerisinde
bulunan sargılardan doğru akım dolaşmaktadır. Bu sargılara bilezik yada fırça
yardımı ile dışarıdan doğru gelirim uygulanabilir. Kutupların çıkıntılı ve düz
olmasına göre sargılar değişik modellerde olabilir.Sargılar son derece manyetik
nüvüden son derece yalıtılmış olmalıdır.Bu derecede yapılan sarımının kutupları yan yana olacak şekilde
N-S-N-S olacaktır. Fakat büyük alternatörlerin sargılarında kalın lamalar
kullanılmaktadır. Çalışmasından dolayı
sürekli ısınan sargılar bu seferde ısı üretmeye başlayacaktır. Başlamasıyla
sargıların içerisinde rezidans bölgeleri zedelenmektedir. Bu yüzden sargılar
ısıya dayanıklı veya soğutma sistemlerinin kuvvetli güçlü olması
gerekmektedir. Rotorda bulunan salgılar
dikdörtgen kesite sahip emaye veya çift makas tabaka Fiberglas ile izole
edilmiş çok çeşitli lamalar vardır. Rotor çalışma esnasında sıcaklığın artmasıyla
sargıların sıcaklık basınç altında kalıp erimemesi için polyester reçine ile
kontak yapılır. Bu işe emdirme denilmektedir. Emdirme işi endüktörde de
önemlidir. Sargıların bozulmaması için bu işlem önemlidir. Yapılmaması
doğrusunda çok büyük paralar verirek endüktör rezidansları alabilirsiniz.
Resme Tıklayarak Büyük Boy Görebilirsiniz.
Konudan Çıkarılanlar: Alternatörün İç parçaları,Alternatörün parçaları,Alternatörün rotoru,Rotor nedir,Rotor sargıları nedir,Alternetör Endüktörü nedir,
.
Yorum Gönder for "Alternatörün Parçaları"